Wednesday, July 27, 2011

~Burger MCD vs Burger Pasar~

Lunch time gini ni, aku jarang balik rumah...aku lebih suka stay di pejabat saja...sebab aku boleh online..hehe...bukan itu saja, lagipun balik rumah bikin banyak kos saja..tambang sana tambang situ...huhu...bukan kedekut, tapi aku tidak mau menyusahkan mamaku dengan minta duit tambang saja...lain lah kalau menggunakan duitku sendiri kan..kan...almaklumla, aku praktikal di Mara ni bukan ada elaun pun...tapi faham juga aku bha, sebab government ni memang jarang bagi elaun pada budak praktikal...haha...

Tapi itu bukanlah isu yang aku mau cerita di sini...memandangkan time ni waktu makan tengahari, tiba-tiba pula ada idea ku bercakap pasal makanan... iaitu BURGER...hehe...bukan juga lah menjadi favourite ku, tapi kalau memang dah lapar, semua makanan pun di bantai saja kan...yg bukan favourite pun, abis juga di makan..hahaha

Aku terfikir kalau lah kita mampu menjadikan burger yang selalu di jual di pasar-pasar malam @ di mana-mana jalanan menjadi burger MCD, kan best???banyak untungnya...kita beli burger di pasar-pasar malam baru rm 2.50, paling mahal pun rm 4.00 saja...tapi burger di MCD tu lebih mahal...padahal sama saja pun...namanya juga sama..BURGER...hahaha...adakah mahal disebabkan ramuannya, perkhidmatannya, @ pun sebab ianya perniagaan francais...itu sendiri lah jawab...sebab lain orang, lain pandangannya..

Memang bijak negara luar ni...product burger pun boleh sampai di Malaysia ni, tapi product burger kita ada sampai di negara-negara luar...di pasarkan di sana???tepuk dada, tanya diri sendiri...

0 comments:

Post a Comment